Nikon Imaging | Latvija | Europe

Labāku portretu uzņemšana

Uzziniet par labas portreta fotogrāfijas elementiem

Tas taču ir vienkārši, vai ne? Jūsu draugs/dzīvesbiedrs(-e)/bērns palūdz jums viņu nofotografēt. Jums ir laba digitālā kamera, tāpēc liekat to lietā un uzņemat fotogrāfiju. Tomēr rezultāts nav apmierinošs un jūs nezināt, kāpēc. Attēls ir fokusā un pareizi eksponēts, tad kas par vainu? Jūs tikko uzzinājāt, ka labs portrets ir atkarīgs ne tikai no tehniskajiem aspektiem.

Pirmkārt, padomājiet par fonu. Tas nedrīkst novērst uzmanību no objekta. Šim mērķim labi der vienkrāsaina siena vai tumši zaļa lapotne — jebkas vienkāršs (bez izteiktām līnijām vai rakstiem). Nekas nevar būt sliktāks par līniju, stabu vai zaru, kas šķietami aug no objekta galvas.

© Gērijs Smols

D800, AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR objektīvs, 1/250 s, f/6,3, ISO 100, aizvara prioritātes režīms, matricas mērīšana, piespiedu zibspuldze.

Šajā fotogrāfijā redzams ceļrādis, kas “aug” no objekta galvas.

© Gērijs Smols

D800, AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR objektīvs, 1/250 s, f/4, ISO 100, aizvara prioritātes režīms, matricas mērīšana, piespiedu zibspuldze.

Uzņemot šo attēlu, esam pavirzījušies sānis par dažiem soļiem, līdz ar to ceļrādis vairs netraucē un ir izdevies iegūt acij tīkamāku fotogrāfiju.

Ņemiet vērā fonu

Fotografējot cilvēku uz spilgta fona, varat iegūt siluetu. Tas var notikt tādēļ, ka aiz objekta esošā spilgtuma ietekmē kamera var nepietiekami eksponēt objektu, padarot to tumšāku. Lai to kompensētu, varat pacelt Nikon digitālās vienobjektīva spoguļkameras iebūvēto zibspuldzi vai ieslēgt savas COOLPIX vai Nikon 1 digitālās kameras zibspuldzes funkciju. Tādējādi tiktu apgaismota seja, taču netiktu atrisināta spilgtā fona problēma. 

Visām Nikon digitālajām vienobjektīva spoguļkamerām un COOLPIX kamerām ir ekspozīcijas kompensācija. Pāreksponējiet uzņēmumu par vienu vai divām f iedaļām vai aizvara ātruma iestatījumiem, lai kompensētu fona spilgtumu. Ja joprojām nevarat iegūt vēlamo rezultātu, mēģiniet izmantot citu fonu — vēlams tādu, kas ir tumšāks par objektu.

Atcerieties, ka attēlā galvenais ir objekts. Neuzņemiet objekta apkārtējo vidi pilnībā. Pietuvojieties tiem, pienākot tuvāk fiziski vai izmantojot telefoto objektīvu vai tālummaiņas objektīvu. Izolējiet objektu uz vienkāršā fona, kuru esat atradis. Cilvēku galvām ir vertikāla forma, tādēļ uzņemiet to vertikālā orientācijā. Horizontāli portreti var izskatīties dīvaini.

© Gērijs Smols

D800, AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II objektīvs, 1/250 s, f/2,8, ISO 100, apertūras prioritātes režīms, matricas mērīšana, iebūvētā paceļamā piespiedu zibspuldze.

Šim portretam ir neinteresanta kompozīcija. Objekts sēž uz ķieģeļu sienas fona, atrodoties kadra vidū, un tam apkārt ir ļoti daudz papildu vietas, kas nepadara attēlu saistošāku.

© Gērijs Smols

D800, AF-S NIKKOR 70-200mm f/2.8G ED VR II objektīvs, 1/125 s, f/5, ISO 100, apertūras prioritātes režīms, matricas mērīšana, iebūvētā paceļamā piespiedu zibspuldze.

Šajā uzņēmumā mēs palūdzām objektam atspiesties pret sienu un pagriezties pret kameru. Attēlam arī tika veikta apcirpšana vertikālā orientācijā, lai iegūtu interesantāku izskatu. Tādējādi fonā esošā ķieģeļu siena kļūst par dinamisku kompozīcijas elementu.

Pārdomājiet stilu

Pievērsiet uzmanību objekta apģērbam. Portretiem ir piemērots vienkrāsains apģērbs, galvenokārt tāpēc, ka tas nenovērš uzmanību. Spilgtu rakstu gadījumā uzmanība tiek pievērsta rakstiem, nevis sejai.

© Gērijs Smols

D300, AF-S NIKKOR 24-85mm f/2.8-4D IF, 1/30 s, f/3,5, ISO 200 objektīvs, apertūras prioritātes režīms, matricas mērīšana, kameras iebūvētā paceļamā zibspuldze.

Šajā attēlā objektam ir rakstains krekls, turklāt viņš sēž pie plaukta, kas ir pilns ar dažādiem priekšmetiem (kreisajā pusē), savukārt pie otra pleca atrodas vertikālās žalūzijas.

© Gērijs Smols

D300, AF-S NIKKOR 24-85mm f/2.8-4D IF, 1/30 s, f/3,8, ISO 200 objektīvs, apertūras prioritātes režīms, matricas mērīšana, zibspuldzes SB-900 uzplaiksnījums, izmantojot reflektoru, atstarots no griestiem, apgaismojot objektu.

Šajā attēlā mēs palūdzām objektam pavirzīties uz sānu, lai vertikālās žalūzijas kļūtu par fonu. Mēs arī palūdzām viņam pārģērbties vienkrāsainā kreklā. Turklāt, veicot apcirpšanu tā, lai objekts tiktu tuvināts un aizpildītu lielāku kadra daļu, ir izdevies atbrīvoties no pārējiem traucēkļiem. No griestiem atstarotā gaisma nodrošina attēlam maigu apgaismojumu.

Pievilcīga poza

Visbeidzot, ja neuzņemat noziedznieku fotogrāfijas policijas vajadzībām, nefotografējiet objektus tieši no priekšpuses. Palūdziet tiem nedaudz pagriezt ķermeni (aptuveni 45 grādu leņķī prom no jums) un pavērst galvu jūsu virzienā. Tā ir piemērotāka un pievilcīgāka poza, kas arī vizuāli padara cilvēkus slaidākus.

© Gērijs Smols

D800, AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR objektīvs, 1/60 s, f/4, ISO 400, apertūras prioritātes režīms, matricas mērīšana, Speedlight zibspuldze SB-900, tieša zibspuldze. 

Šajā fotogrāfijā ir redzamas vairākas problēmas. Pirmkārt, izmantojot objektam tiešu zibspuldzi, uz fona veidojas asa ēna.

Otrkārt, fons ir nedaudz pārpildīts: sānos atrodas fotorāmju daļas, augšdaļā ir redzami griesti un kadra apakšdaļā — dīvāns. Visbeidzot, objekts neatrodas pievilcīgā pozā.

© Gērijs Smols

D800, AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR objektīvs, 1/60 s, f/4, ISO 400, apertūras prioritātes režīms, matricas mērīšana, Speedlight zibspuldze SB-900, gaismas izkliedes zibspuldze.

Mums ir izdevies izveidot patīkamu attēlu, veicot kadra tuvināšanu, lai izolētu objektu. Fons vairs nenovērš skatītāja uzmanību. Pavēršot zibspuldzi pret griestiem, tiek iegūts maigāks apgaismojums (bez asām ēnām, kuras padara attēlu nepievilcīgāku).

Visbeidzot, mēs palūdzām objektam nostāties nevis perpendikulāri kamerai, bet slīpi, pavēršot galvu pret kameru un sakrustojot rokas.

Raksta un attēlu autors ir Gērijs Smols.