Nikon Imaging | Latvija | Europe

18-10-2018

Nikon sūtnis Deivids Jerovs (David Yarrow) fotografē dzīvniekus un cilvēkus, kuru mājvieta ir Kenija

Jaunā attēlu sērija ļauj salīdzināt šīs apbrīnojamās Āfrikas valsts divas dažādās puses

Amsterdama, Nīderlande, 2018. gada 18. oktobris — Nikon Eiropas sūtnis un mākslas fotogrāfs Deivids Jerovs savā jaunajā fotografēšanas projektā ir iemūžinājis divas dažādas Kenijas puses — gan Amboseli parka milzīgos ziloņus, kas citādi pazīstami kā “lielo ilkņu ziloņi”, gan bandu kultūru valsts rosīgajā galvaspilsētā Nairobi.

Bruņojies ar Nikon kameru D850 un vairākiem NIKKOR fiksēta fokusa objektīviem, Deivids ķērās pie darba, lai nofotografētu un salīdzinātu šos spilgtos Austrumāfrikas elementus, pretstatot ziloņus no Amboseli Nacionālā parka rūpīgi organizētajiem vietējo gangsteru attēliem no Dandoras, Nairobi, kur atrodas viena no lielākajām atkritumu izgāztuvēm pasaulē.

The Walk of Life — Nikon D850 | 1/1600 s | f/5 | 400 mm | ISO 160 | AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VRII

Colossus — Nikon D850 | 1/1250 s | f/8 | 200 mm | ISO 200 | AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II

Lielo ilkņu ziloņi — Amboseli Nacionālais parks

Amboseli Nacionālajā parkā dzīvo dažādi savvaļas dzīvnieki, no kuriem ievērojamākie ir Āfrikas savannas ziloņi, kuri brīvi klaiņo baros. Parkā ir sastopami daži no lielākajiem ziloņiem pasaulē — lielo ilkņu ziloņi —, kuru ilkņi ir tik gari, ka sniedzas līdz zemei. Šiem milzīgajiem zīdītājiem rezervātā ir “pārvietošanās priekšroka”, un cilvēki tos aizsargā, taču tiem netraucē. Deivids pirms projekta vairākas reizes apmeklēja šo parku, un viņš vēlējās iemužināt šos Kenijas īpašos dzīvniekus, atrodoties uz zemes un nokļūstot tiem tuvāk, nekā tas līdz šim izdevies citiem fotogrāfiem.

Deivids Jerovs komentē: “Amboseli ir mana mīļākā vieta pasaulē, kur fotografēt šos brīnišķīgos dzīvniekus. Tā ir neskarta un pirmatnēja vieta, kurā mīt vairāk nekā 2000 ziloņu, un tā ir lieliski piemērota, lai fotografētu lielo ilkņu ziloņus to dabiskajā vidē. Ieraugot šāda izmēra ziloni, ir skaidrs, ka savas karjeras laikā vairs neredzēsiet neko tamlīdzīgu. Es apbrīnoju un vienmēr apbrīnošu šo dzīvnieku spēku un izmēru, kā arī cilvēcisko saprātu, kas tik skaidri saskatāms to acīs.”

Šī projekta ietvaros Deivids sekoja Timam, vienam no parka lielākajiem lielo ilkņu ziloņiem. Deividam jau bija pieredze šāda izmēra ziloņu fotografēšanā, un viņš izmantoja kameru Nikon D850 ar objektīviem AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR un AF-S NIKKOR 200mm f2G ED VR II šo dzīvnieku portretu uzņemšanai, savukārt objektīvs AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED nodrošināja asumu visā kadrā, fotografējot aizejošu ziloņu bara ainavas uzņēmumus. 

Dzīve Dandoras ielās, Nairobi

Otrās ceļojuma daļas ietvaros Deivids devās uz Nairobi austrumu priekšpilsētu Dandoru, kas, iespējams, vislabāk zināma lielās atkritumu izgāztuves dēļ, kura plešas 3000 akru platībā. Tajā Deivids varēja pievērsties citam objektam, kas ir ne mazāk mežonīgs kā Amboseli Nacionālais parks, — rosīgai pilsētai, kurā līdzās pastāv bandu kultūra un vides problēmas.

Deivids komentē: “Nairobi priekšpilsēta Dandora bija pilnīgi atšķirīga no Amboseli, taču fotografēšana tur bija tikpat izaicinoša un aizraujoša. Tur esošā atkritumu izgāztuve savos apmēros pārspēja visu līdz šim redzēto, un tajā bija ļoti daudz ķīmisko atkritumu. Šajā reģionā joprojām ir izplatīta bandu kultūra, tādēļ fotografēšana var būt bīstama. Man bija jābūt uzmanīgam.”

Tāpat kā Amboseli parkā, Deivids vēlējās fotografēt ainas, kas nav sastopamas Rietumu pasaulē. Deivids jau iepriekš sazinājās ar vietējās bandas dalībniekiem un saņēma viņu piekrišanu pozēt. Deivida mērķis bija parādīt pretstatu starp apkārtējo vidi un bandas dalībniekiem, kuri bija ģērbti elegantos, melnos uzvalkos, kas krasi kontrastēja ar fonā esošo atkritumu izgāztuvi. 

The Debt Collector — Nikon D850 | 1/200 s | f/3,5 | 35 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G

Dandora — Nikon D850 | 1/2000 s | f/10 | 105 mm | ISO 500 | AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED


Kombinējot inscenētus portretus ar dabiskiem objektiem, Deivids savās fotogrāfijās parāda, kā var izmantot dažādas metodes, lai uzņemtu vienotu un iespaidīgu attēlu sēriju: “Fotografējot savvaļas dzīvniekus, ir jāatrodas piemērotākajā vietā, lai iegūtu pārliecinošu un saviļņojošu uzņēmumu, taču jūs nekontrolējat situāciju. Ja kāds dzīvnieks neļauj sevi fotografēt, jūs neko nevarat ietekmēt. Uzņemot inscenētas fotogrāfijas, process ir lineārs — no pirmsuzņemšanas posma līdz pat uzņemšanai. Tas, vai varat iemūžināt ideālo mirkli, kuru bijāt plānojis, ir īsts jūsu fotogrāfa prasmju pārbaudījums. Abi šie uzņemšanas stili man ir ļoti svarīgi, tāpat kā šo tik dažādo Kenijas šķautņu attēlošana un saiknes izveidošana starp šajā vietā dzīvojošajiem cilvēkiem un savvaļas dzīvniekiem.

Ceļojuma laikā Deivids izmantoja kameru Nikon D850 kopā ar objektīviem AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED, AF-S NIKKOR 35mm f/1.4GAF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II un AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR.

Pilnu stāstu lasiet šeit

Nikon Eiropas sūtņu programma

Nikon Eiropas sūtņu programmā piedalās talantīgi un ietekmīgi vizuālās mākslas meistari, kuri izmanto jaunākās nozarē pieejamās tehnoloģijas un pievēršas sociālajām tendencēm, lai attēlotu mūsu laikmetu. Nikon piedāvāja Deividam īstenot savu sapņu fotoprojektu, ņemot vērā viņa kā mākslas fotogrāfa atpazīstamību visā pasaulē.

Lai saņemtu plašāku informāciju par Deivida projektu, lūdzu, apmeklējiet viņa lapu Īpašais projekts.

Komplekts

Savā projektā Deivids izmantoja šādu aprīkojumu:

• Nikon D850
• AF-S NIKKOR 105mm f/1.4E ED
• AF-S NIKKOR 35mm f/1.4G    
• AF-S NIKKOR 200mm f/2G ED VR II    
• AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR

Par Deividu

Deivids Jerovs ir dzimis 1966. gadā Glāzgovā, Skotijā. Viņš sāka aizrauties ar fotografēšanu agrā jaunībā un jau 20 gadu vecumā strādāja par “The Times” fotogrāfu Pasaules kausa finālā Mehiko. Tajā dienā Deivids uzņēma slaveno attēlu ar Djego Maradonu (Diego Maradona), kurš turēja rokās Pasaules kausu. Pēc tam Deivids kā fotogrāfs tika aicināts uz olimpiskajām spēlēm un daudziem citiem sporta pasākumiem. Pagāja vairāki gadi, pirms viņš atrada savu patieso aicinājumu pasaules dabas dokumentēšanā, un šobrīd viņa emocionālās un aizraujošās fotogrāfijas, kas attēlo dzīvību uz zemes, kļūst arvien populārākas mākslas kolekcionāru vidū. Deivids 2018. gadā kļuva par vienu no visvairāk pieprasītākajiem mākslas fotogrāfiem visā pasaulē.

Uz visiem attēliem attiecas Deivida Jerova autortiesības.

Lai uzzinātu vairāk par Nikon Eiropas sūtņu programmu, apmeklējiet vietni www.europe-nikon.com